Dar cine a spus că Lupta e ușoară? Capul sus, oameni buni! Primăria Municipiului București interzice manifestarea din 23 februarie!
Primăria Municipiului București interzice manifestarea din 23 februarie prin care delegația comună a Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita, Mureș și Asociației Calea Neamului intenționează să-i solicite Instituției Prezidențiale sa nu promulge trădătoarea Ordonanță de Urgență a Codului Administrativ, prin care limba maghiară devine a doua limbă oficială în stat. Motivul invocat de Primăria București este că adunarea publică prilejuită de întâmpinarea delegației noastre ar fi perturbat, în zona Statuii Leul, activitatea Instituției Prezidențiale. Rămânem în LEGALITATE și VOM REVENI CURÂND CU O NOUĂ ÎNȘTIINȚARE prin care îi vom cere Primăriei sa ne indice un alt loc în preajma Palatului Cotroceni în care să ne putem manifesta democratic. NU NE LĂSĂM! Astăzi am trimis o adresă către Primăria Municipiului București, solicitând explicații asupra refuzului, întrebând totodată cum anume am fi perturbat activitatea administrației prezidențiale. Menționăm totodată faptul că nu am fost chemați în comisia de avizare a adunărilor publice și ca am primit înștiințarea de la Primărie pe mailul Asociației Calea Neamului. Aducem aminte Primăriei Municipiului București ca Asociația Calea Neamului a mai organizat până acum adunări publice în Capitală și ca de fiecare dată s-au respectat prevederile legale în vigoare, neproducându-se niciun incident. Nimic în afara legii! Asociația Calea Neamului își exprimă profunda indignare fața de refuzul Primăriei București de a permite desfășurarea activității noastre, considerând acest act o încălcare gravă a libertății de exprimare, prevăzută în Constituția României. Considerăm de asemenea ca motivul manifestării noastre, și anume contestarea Legii Codului Administrativ adoptată anul trecut prin Ordonanță de Urgență este unul temeinic, având în vedere și faptul că în 2018 acest Cod Administrativ a fost contestat la Curtea Constituțională, invocându-se aceleași puncte pe care le invocăm și noi, atât de Președintele României, cât și de 50 de parlamentari din diferite partide politice. Mai mult decât atât, CCR, în urma acestor contestații, a declarat în 2018 Codul Administrativ ca fiind neconstituțional. Așadar opinia noastră a fost împărtășită de un segment larg al societății, fapt relevat și de participarea masivă a oamenilor la mitingul și marșul organizat pe 29 iulie, mai multe asociații fiind alături de noi. Intenția noastră, pe care o menținem și în prezent, a fost ca pe 23 februarie să-i solicităm Președintelui să-și mențină punctul de vedere din 2018, manifestarea noastră fiind îndreptată strict împotriva Ordonanței de Urgență privind Codul Administrativ, emisă de Guvernul Dăncilă. În luna februarie a acestui an, Curtea Constituțională a României a declarat însă constituțional Codul Administrativ, respingând contestația Avocatului Poporului, care a vizat doar necesitatea adoptării Codului prin ordonanță de urgență. Avocatul Poporului, condus de Renate Weber, nu a inclus și aspectele clar anticonstituționale privitoare la extinderea folosirii limbii minorităților naționale în administrația centrală și locală. Vom manifesta din nou împotriva OUG privind Codul Administrativ, în forma în care a fost adoptată, care, în opinia unei părți semnificative a cetățenilor români, este anticonstituțională, antidemocratică, și care, prin efectele ei, ar duce la uriașe eforturi financiare din partea cetățenilor români (e vorba despre plata pentru pensile speciale și a salariilor pentru persoanele ce vor trebui angajate). Vom cere audiență la Instituția Prezidențială, vom manifesta liber, în condiții de deplină legalitate. Vrem ca păsul nostru să fie auzit!
Dar cine a spus că Lupta e ușoară? Capul sus, oameni buni! Loviturile nu ne vor da înapoi, ci ne vor întări convingerea că Dreptatea și Adevărul sunt la noi. Cu noi este Dumnezeu! FACEM O NOUĂ ÎNȘTIINȚARE DE ADUNARE PUBLICĂ către Primăria București, cerem să fim prezenți la comisia de avizare, facem TOATE demersurile necesare pentru ca manifestarea de la Palatul Cotroceni să poată avea loc la o nouă dată, cât mai curând. NU NE LĂSĂM. Vom comunica noua dată a acțiunii de îndată ce rezolvăm problema la Primărie. Vom cere și audiență la Președenția României cu ocazia depunerii Petiției anti-Cod. Demersurile împotriva Codului Administrativ adoptat prin Ordonanță de Urgență anul trecut, prin care limba maghiară devine a doua limbă oficială în stat continuă. Apărăm Constituția României, Limba Română ca singură limbă oficială în stat. Opinia aceasta este împărtășită de numeroase asociații civice, care dealtfel au și participat în 2018 la marșul și mitingul împotriva Codului Administrativ. Opinia noastră s-a regăsit în contestația la CCR depusă de 50 de parlamentari din diferite partide și în contestația depusă de Președenție. Un larg segment al societății a fost împotriva acestui Cod, nu ne-am trezit noi peste noapte dintr-o toană să-l contestăm. Chiar CCR în 2018 l-a declarat neconstituțional. Nu mai vorbesc de faptul că acest Cod Administrativ include și chestiunea pensiilor speciale care presupune un efort bugetar imens, banii aceștia putând fi folosiți în scopuri cu mult mai utile. De ce mergem la Cotroceni? Din simplul motiv că Președintele are puterea instituțională să blocheze, să oprească Legea Codului Administrativ. Este o alegere logică, firească pe care am făcut-o. Sunt voci care ne acuză că suntem împotriva unei anumite minorități, nimic mai fals! Oameni buni, noi suntem împotriva unei anumite legi care încalcă flagrant Constituția, Legea Fundamentală a Statului Român. De ce acum CCR a declarat Codul constituțional? Din cauza Avocatului Poporului, for condus de Renate Weber. Mecanismul a fost următorul: în cazul unei Ordonațe de Urgență, Avocatul Poporului este abilitat să conteste Ordonanța la CCR. Problema este ca contestația să fie făcută cu o reală intenție de contestare. În acest caz, Avocatul Poporului NU a inclus în contestație tocmai aspectele clar anticonstituționale privitoare la extinderea obligativității utilizării limbii maghiare de la nivel local la cel central și eliminarea pragului de 20% pondere minorități naționale, condiție pentru folosirea limbilor minorităților naționale în administrația locală. Adică nu a inclus în contestație esența. De aceea CCR a respins contestația Avocatului Poporului, care se referea la anumite aspecte strict tehnice, NU și la FOND. Astfel, a devenit de curând Codul Administrativ constituțional prin respingerea acelei contestații făcute de formă. De aceea a fost și este necesară REACȚIA noastră promtă. Semnalul de alarmă trebuie tras de urgență, acum, odată cu schimbarea situației. Se încearcă lucrurile, dacă merg, dacă nu, dacă cineva zice sau face ceva, dacă românii înghit pe nemestecate o a doua limbă oficială în stat, dacă România se poate transforma din Grădina Maicii Domnului într-un adevărat Babilon în care peste noapte 20 de limbi ale minorităților încep să circule prin administrația locală și în care limba maghiară devine obligatorie pe lângă limba română în entități ce țin de autoritatea guvernamentală, deci CENTRALĂ. Ei bine, nu merge așa! Rămânem fermi pe poziție: Limba Română, singura limbă oficială pe teritoriul României! Mergem cu Dumnezeu înainte și cu Mihai Eminescu, Efigia Națională a Identității noastre de Neam. Să fii român este adeseori greu, dar întotdeauna atât de frumos!
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook