De la vândut apă cu zahăr la schimbat lumea. Hai să creştem comunitatea ROUA!

FB: Alexandra Nadane

Cinci luni de zile, week-end de week-end petrecut împreună, Steve Jobs a încercat să îl convingă pe CEO de la Pepsi, John Sculley, să vină la Apple. În ultima duminică din martie 1983, John Sculley i-a dat răspunsul: nu merge la Apple.

Steve Jobs a tăcut, s-a gândit puțin și apoi i-a zis: „Vrei să vinzi apă cu zahăr pentru tot restul vieții tale sau vrei să vii cu mine să schimbăm lumea?”.

Pe 11 aprilie 1983, John Sculley a devenit CEO Apple – pe un salariu mai mic decât cel de la Pepsi, dar cu motivația a ce urma să facă!

Istoria Apple e cunoscută și nu despre asta e vorba. Ci despre ceva de miliarde de ori mai mic ca dimensiune financiară – dar cu impactul măsurat de cuvântul „mai prețios este un suflet de om decât întregul univers fizic”. Despre suflete și oameni aflați la răscrucea dintre viață și moarte, biologic și sufletește. Și despre chemarea de a-i sprijini concret și de a păstra azi identitatea umană pe locul ei unic în lume.

Odată cu rebranding-ul din septembrie 2022, centrele ROUA intră într-o nouă etapă de dezvoltare.

Sincer, nu am una dintre capacitățile prin care Steve Jobs s-a remarcat: să convingă oamenii pe care voia să îi angajeze spunându-le exact ce li se potrivea. De aceea (și dintr-un motiv pe care îl găsiți la sfârșitul apelului) am recurs la această frază celebră a celui care a făcut din computere PC-uri pentru un apel general.

𝗖𝗲 𝗼𝗳𝗲𝗿𝗮̆ 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗖𝗲𝗻𝘁𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗥𝗢𝗨𝗔?

Posibilitatea de a participa la salvarea de vieți și conștiințe. Veți vedea la sediile ROUA fotografii cu mămici și copii, care zâmbesc acum împreună pentru că în momentul critic mama a fost ajutată. Dar în fiecare an sunt alți zeci de mii de copii din România care își pierd viața prin avort pentru că mamele lor nu știut că au o alternativă la avort. Dar această statistică teribilă nu este un status quo de neschimbat! Vă vine să credeți că aproape totul se schimbă când apare sprijinul? În peste 90% dintre cazuri, copiii sunt născuți dacă femeile primesc sprijinul de care au nevoie!

De ce e nevoie de multe persoane implicate, fie și part-time, cu multe specializări?

Sprijinul eficient în criza de sarcină este rezultatul unui ecosistem capabil să facă față ecosistemului care duce la avort. Un ecosistem care sprijină mama și copilul este format din oameni care își fac bine meseria lor și care doresc să-i ajute. Sunt sigură că există mulți profesioniști care și-ar putea dedica măcar o parte, dacă nu cea mai mare parte din timpul lor de muncă domeniului pro-viață.

Cele mai acute nevoi sunt pe coordonare și management: manager de caz, coordonator de voluntari, organizator de evenimente, coordonator campanii de fundraising.

Trebuie să angajăm un manager de caz capabil să facă față multiplelor dificultăți din domeniul crizei în sarcină. Dacă vă potriviți cu cerințele ei sau dacă știți pe cineva potrivit, dați-ne de veste.

De asemenea, postăm mai multe poziții de voluntariat care sunt neacoperite, pentru cei care doresc să devină voluntari.

Nu avem bani să plătim toți oamenii de care avem nevoie, dar oricine donează timp, expertiză și bani ne ajută ca în viitor să putem face mai mult!

𝗜. 𝗠𝗮𝗻𝗮𝗴𝗲𝗿 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝘇 (𝗽𝗼𝘀𝘁 𝗽𝗹𝗮̆𝘁𝗶𝘁, 𝗳𝘂𝗹𝗹-𝘁𝗶𝗺𝗲)

Responsabilități:

– oferă sprijin emoțional și social în relația cu beneficiarele;

– coordonează evaluarea inițială a nevoilor fiecărei beneficiare și realizarea planului de intervenție în termen de maxim 5 zile de la primirea cererii;

– asigură comunicarea zilnică între toate părțile implicate în gestionarea fiecărui caz;

– conectează fiecare beneficiară cu serviciile disponibile în cadrul centrului și în comunitate;

– verifică lunar oferirea serviciilor menționate în planul de intervenție;

– se întâlnește cu fiecare beneficiară o dată pe lună, analizează evoluția situației și scrie un raport de monitorizare;

– verifică săptămânal dosarele beneficiarilor și se asigure că sunt complete, făcute corect și sunt la zi;

– se asigură că registrele privind beneficiarii sunt completate corect și sunt la zi.

Cerințe:

– empatie reală pentru femeile aflate în situații de criză și dorința sinceră de a le sprijini;

– studii de licență în domeniul asistenței sociale și avizul de liberă practică emis de Colegiul Național al Asistenților Sociali.

CV-ul, scrisoarea de intenție și copia avizului de liberă practică se trimit pe adresa alexandra.nadane@centreleroua.ro.

𝗜𝗜. 𝗣𝗼𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘃𝗼𝗹𝘂𝗻𝘁𝗮𝗿𝗶𝗮𝘁 𝗽𝗮𝗿𝘁-𝘁𝗶𝗺𝗲:

1. Fundraiser:

– strânge fonduri pentru sprijinirea femeilor în criză de sarcină;

– organizează campanii de fundraising;

– trimite cereri de sponsorizare către companii.

2. Creator de texte:

– scrie mărturii;

– scrie postări despre activitățile și evenimentele centrelor ROUA;

– scrie textele pentru newslettere.

3. Responsabil promovare:

– postează zilnic textele pe site, pe rețelele sociale și pe grupuri;

– trimite un newsletter pe săptămână;

– promovează centrele către organizații și instituții din comunitate;

4. Coordonator campanii „Donează-ți ziua de naștere”:

– postează proiectele pe pagina organizației de pe platforma Galantom;

– sprijină fundraiserii să-și creeze paginile pe platformă;

– promovează campaniile.

5. Reprezentant call center:

– răspunde la linia dedicată femeilor în criză de sarcină Roua Bună;

– respectă scripturile din procedurile interne;

– completează registrul de apeluri telefonice;

– pune în legătură persoanele care sună cu cei responsabili să le preia, în funcție de nevoie.

6. Organizator evenimente:

– organizează programul împreună cu directorul ROUA , locul de desfășurare, pachetul de servicii și organizarea logistică a evenimentului;

– se ocupă de relația cu cei implicați în organizarea evenimentului: invitați, participanți, furnizori;

– facilitează rezolvarea problemelor apărute înainte, în timpul și după evenimentele organizate;

– realizează evaluări post-eveniment.

7. Responsabil cu creșterea comunității ROUA:

– promovarea canalelor de comunicare ale comunității;

– postarea conținutului pe canalele comunității;

– facilitarea comunicării între membrii comunității ROUA;

– moderarea postărilor și a comentariilor.

8. Trainer pentru:

– prevenirea comportamentelor de risc;

– educație perinatală;

– îngrijirea copilului după naștere;

– dezvoltarea abilităților de viață.

Toți voluntarii vor beneficia de trainingul necesar pentru rolul pe care îl preiau.

Și acum al doilea motiv: Steve Jobs a fost încredințat spre adopție pentru că părinții lui erau tineri, fără studii finalizate, necăsătoriți, iar tatăl mamei lui a respins categoric relație acesteia cu tatăl lui Steve. Încredințarea spre adopție este una dintre alternativele la avort, iar oameni ca Steve Jobs ne arată ce am pierdut alegând avortul în locul adopției.

Alexandra Nadane


  • Suntem cenzurați online/pe rețelele de socializare. Zilnic, puteți accesa site-ul pentru a vă informa.
  • Contactați-ne oricând.
  • Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un ,,Like” și să distribuiți pagina de Facebook (conținut exclusiv).
  • Pentru o presă independentă, sprijiniți-ne cu o donație. Vă mulțumim!

MAGAZIN CRITIC – ziar online cultural, conservatorContează pe ȘTIRI ce contează!

Lasă un răspuns