Asociaţia DUMNEZEU POPOR ŞI ȚARĂ: Analiza ,,manualului” privind egalitatea de gen

Foto: Alianţa Părinţilor

Către:         MINISTERUL EDUCAŢIEI

                 Bucureşti, România

transmis prin email

Stimate domnule Ministru,

Subscrisa ASOCIAȚIA DUMNEZEU POPOR ȘI ȚARĂ, persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, cu caracter autonom, neguvernamental și apolitic, cu sediul în județ ILFOV, Oraș Buftea, Str. Independenței nr. 1, cu sediul ales pentru corespondenţă în str. Alexandru D. Xenopol nr. 4, ap. 2, Sector 1, Bucureşti având CIF46343627 email: aura_adrian@yahoo.com, telefon 0722575700 prin reprezentant legal Președinte ADRIAN GRIGORIU,  vă aduc la cunoştinţă cele de mai jos:

Urmare a faptului că a apărut şi se promovează în spaţiul public un document intitulat ,,EGALITATE DE GEN – MANUAL PENTRU CADRE DIDACTICE” ediția 2022, Editura Fractali, vă învederăm că:

Acest document a fost prezentat la Cluj şi urmează ca, pe data de marţi, 6 decembrie 2022, la ora 09:30, să fie obiectul unei dezbateri publice în forma unei ,,mese rotunde” la hotelul Casa Capsa în București.

Solicit atenția persoanelor care au elaborat acest manual, a celor care au decis publicarea acestuia, dar în special a celor care au aprobat distribuţia şi promovarea conţinutului în spaţiul învăţământului din România cu scopul de a se lua măsuri urgente pentru oprirea acestui fenomen periculos.

Căutând în document precizarea obiectului principal al acestuia, am găsit la pagina 55 a manualului următoarele: ,,Se deduce că egalitatea de gen cuprinde înlăturarea tuturor formelor de discriminare bazate pe sexul și/său genul unei persoane, precum și eliminarea barierelor în calea accesului egal al femeilor și bărbaților la viața politică, economică și socială. Cu alte cuvinte, cuprinde nediscriminare, tratament egal, oportunități/șanse egale.”

Autorii ,,manualului” indică, prin citatul menționat mai sus, faptul că ar exista o discriminare în societatea românească bazată pe sex sau gen.

Această afirmație contrazice tot ceea ce cunoaştem despre societatea românească şi caracterul poporului român, cunoscut de secole ca fiind înţelegător, ospitalier şi prietenos la superlativ. În consecinţă, am căutat în ,,manual” sursele pe care s-a bazat oportunitatea de a elabora şi difuza public un astfel de document, respectiv studiile științifice obiective care au constatat existența acestor forme de discriminări și au identificat necesitatea de a se lua măsuri la scara întregii societăți.

La pagina 16 din ,,manual” sunt enumerate cinci referințe:

Primul document este intitulat ,,Educația: situația romilor în 11 State membre ale UE. Sondaj cu privire la romi”.

Al doilea este intitulat ,,Un liceu sigur pentru toți. Percepții și atitudini față de persoanele LGBT în mediul educațional românesc. Rezultate cantitative.”

Al treilea document este ,,Index al Egalității de Gen” elaborat de Institutul pentru Egalitate de Gen al Uniunii Europene.

Al patrulea document este ,,Integrarea școlară a copiilor cu CES. Broșură rezumativă a cursurilor din cadrul proiectului „Profesori pregătiți, profesori motivați!””.

Al cincilea document se numeşte ,,Sondaj U-Report despre egalitatea de șanse între fete și băieți elaborat de UNICEF”.

La sfârșitul manualului găsim de la pagina 106 la pagina 114 o listă de articole și cărți.

Alte referinţe nu am mai găsit.

Analizând aceste surse, am constatat:

Primul document intitulat ,,Educația: situația romilor în 11 State membre ale UE. Sondaj cu privire la romi” (observaţi cuvântul rrom scris cu un singur R) listează concepțiile și percepția respondenților privitor la discriminare, iar România se găsește pe locurile cele mai de jos. Eșantionul interogat a fost de 4995 de persoane din cele peste 2 milioane de rromi ce locuiesc în România. Deci studiul este despre percepţiile subiective a 0,0025% din populaţia de rromi, un eşantion ce nu poate fi considerat reprezentativ pentru întreaga populaţie de rromi, şi, chiar în aceste condiţii, România se găseşte pe cele mai de jos nivele de discriminare chiar aşa subiectivă. În concluzie, acest studiu nu poate fi considerat ca fiind o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

Al doilea este intitulat ,,Un liceu sigur pentru toți. Percepții și atitudini față de persoanele LGBT în mediul educațional românesc. Rezultate cantitative.” Este elaborat de Asociația Accept care se prezintă ca fiind asociația homosexualilor. Acest raport nu poate să fie decât subiectiv, autorii găsindu-se într-un vădit conflict de interese şi, desigur, nici acest raport nu oferă nici o dovadă certă de discriminare. În concluzie, nici acest raport nu poate fi considerat ca fiind o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

Al treilea document este ,,Index al Egalității de Gen” elaborat de Institutul pentru Egalitate de Gen al Uniunii Europene. Aflăm la pagina 2 a respectivului index că acesta a fost elaborat sub contract de către Instituto per la Ricerca Sociale (IRS) în Italia în 2021. Se menţionează că sondajul s-a făcut pe un eșantion de 42,300 de persoane, ceea ce reprezintă, raportat la locuitorii Uniunii Europene, mai puţin de o persoană la 100,000 de locuitori, respectiv raportat la România, circa 180 de persoane în total. În studiu nu se regăseşte nici o informație privitor la discriminarea de gen din România şi orice ar fi fost scris din o sursă atât de nesemnificativă nu poate fi considerat ca reprezentativ pentru întreaga populaţie a statului.

În continuare, se arată că documentul ,,Index al Egalității de Gen” a ,,beneficiat” de consultanță de specialitate de la Comisia Europeană – în special Unitatea Egalitatea de Gen din cadrul Direcției Generale pentru Justiție și Consumatori și Direcția Generală pentru Ocuparea Forței de Muncă, Afaceri Sociale și Incluziune – și de la Fundația Europeană pentru Îmbunătățire privind condițiile de viață și de muncă (Eurofound). Constatăm că, în timp ce Uniunea Europeană finanţează documentul ,,Index al Egalității de Gen”, organe ale acesteia sunt consultanţi ai celor care elaborează documentul. Ori constatăm că avem de-a face atât cu un grav conflict de interese, cât şi cu referinţe circulare care descalifică orice demers pretins ştiinţific.

În concluzie, nici acest document nu poate fi considerat ca fiind o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

Al patrulea document este ,,Integrarea școlară a copiilor cu CES. Broșură rezumativă a cursurilor din cadrul proiectului „Profesori pregătiți, profesori motivați!””. Având în vedere definiţia utilizată de autorii ,,manualului” pentru egalitatea de gen, respectiv ,,Se deduce că egalitatea de gen cuprinde înlăturarea tuturor formelor de discriminare bazate pe sexul și/său genul unei persoane, precum și eliminarea barierelor în calea accesului egal al femeilor și bărbaților la viața politică, economică și socială. Cu alte cuvinte, cuprinde nediscriminare, tratament egal, oportunități șase egale.”, nu se poate găsi nici o legătură între egalitatea de gen şi integrarea școlară a copiilor cu cerinţe educaționale speciale. În concluzie, nici acest document nu poate fi considerat ca fiind o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

Al cincilea document se numeşte ,,Sondaj U-Report despre egalitatea de șanse între fete și băieți elaborat de UNICEF”. Au răspuns 2842 de persoane dintre care 709 băieţi şi 1966 fete, 86% fiind adolescenţi, 15-19 ani. Din aceştia, 42% au declarat că au fost hărțuiți sau agresați pe motive de gen. Un eşantion anonimizat de 0,01% (1 persoană din 10,000) nu poate fi considerat ca reprezentativ pentru întreaga populaţie a statului. În concluzie, nici acest document nu poate fi considerat ca fiind o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

În lista de referințe de la final nu este nici o menționare a vreunei discriminări în România. În concluzie, nici aceste documente nu pot fi considerate să reprezinte o bază obiectivă pentru a justifica elaborarea ,,manualului de egalitate de gen” pentru a se lua măsuri la scara întregii societăţi.

Deocamdată, din acest ,,manual” se conturează o singură informaţie reală de discriminare şi priveşte discriminarea bărbaţilor față de femei în învăţământul din România, femeile constituind peste 66% din profesori, aspect pe care, desigur, autorii ,,manualului” adresat profesorilor, pretind că nu îl văd.

În concluzie, constatăm că ,,manualul” nu are nicio bază științifică, obiectivă (sublinierea noastră), cel mult se bazează pe nişte manifestări marginale în societate, de care se pot ocupa organe specializate şi, în nici un caz, corpul profesoral al sistemului de învăţământ în întregul stat.

Subiectul ,,manualului” apare a fi o modalitate de a îşi însuşi fonduri puse la dispoziţie de Norvegia, Liechtenstein și Irlanda, sub pretextul unui bine public la scară statală, care însă, la o analiză obiectivă, nu poate fi determinat ca oportun.

Mai mult, autorii incită la automutilare prin practicile de schimbare de sex menționate în pagina 54, respectiv terapia hormonală, operațiile de schimbare de sex, etc.. Deşi, la pagina 57, se prezintă următoarea definiţie ,,Sex. Totalitatea particularităților biologice și genetice, înnăscute, care diferențiază ființele umane în două mari categorii: bărbați și femei…”,  se omite să se arate că terapia hormonală, operaţiile de amputare sexuală, etc., schimbă doar aspectele formale fizice, astfel, se omite cu fățărnicie, cu viclenie şi perfidie, să se arate că nu există posibilitatea de a schimba baza genetică a sexului înnăscut. Toate schimbările formale conduc la apariţia unor grave boli psihice pe care, iar, autorii omit cu bună ştiinţă să le menţioneze.

Vă solicităm cu fermitate să dispuneți încetarea acestor presiuni asupra poporului român prin intermediul învățământului, incitare la automutilare, întrucât nu există nici un motiv obiectiv pentru aplicarea a astfel de măsuri la scara întregii societăţi, întrucât nu s-a demonstrat că ar exista vreo discriminare la adresa persoanelor care aderă la ideologia de gen.

Solicităm Ministerului Educaţiei să se autosesizeze şi să dispună efectuarea unei anchete privitor la cheltuirea fondurilor oferite de Norvegia, Liechtenstein și Irlanda, cu sesizarea parchetului competent, întrucât se conturează, cu claritate, comiterea infracţiunilor de înşelăciune; indicăm ca parte vătămată pe furnizorii de fonduri (art. 244 ncp), constituirea unui grup infracţional organizat (mai mult de 3 persoane implicate) – art. 367 ncp, infracţiune continuată (art. 35 ncp) şi altele.

Cu stimă,

Asociaţia DUMNEZEU POPOR ŞI ȚARĂ

Adrian Grigoriu – Preşedinte


  • Suntem cenzurați online/pe rețelele de socializare. Zilnic, puteți accesa site-ul pentru a vă informa.
  • Contactați-ne oricând.
  • Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un ,,Like” și să distribuiți pagina de Facebook (conținut exclusiv).
  • Pentru o presă independentă, sprijiniți-ne cu o donație. Vă mulțumim!

MAGAZIN CRITIC – ziar online cultural, conservatorContează pe ȘTIRI ce contează!

Lasă un răspuns