Federația Pro Vita atrage atenția asupra pericolelor meditației mindfulness practicate în școli, grădinițe și chiar biserici

activenews.ro

Federația Organizațiilor Ortodoxe Pro Vita atrage atenția asupra implicării copiilor în activități de tip mindfulness, organizate frecvent în ultimii ani, în școli, grădinițe și chiar biserici.

Împachetat în forme prietenoase, care scot în evidență „sănătatea mintală”, „nevoia de conectare și autocunoaștere” sau „starea de bine”, mindfulness-ul reprezintă, de fapt, o practică orientală, teoretizată de călugărul budist Thich Nhat Hanh[1], din opera căruia fac parte titluri precum „Esența învățăturilor lui Buddha” sau „Miracolul conștientizării – introducere în practica meditației”.

În ultimii ani, se remarcă o avalanșă de programe educaționale care au la bază tehnici mindfulness, practică întâlnită cu precădere în mediul corporatist. Adoptarea ei de către cadrele didactice, la recomandarea unor asociații care beneficiază de susținere guvernamentală[2], se justifică prin faptul că între obiectivele de dezvoltare durabilă (ODD) ale Agendei 2030, adoptată de România încă din 2015[3], se numără, la punctul 3 (intitulat „Sănătate și bunăstare”), „asigurarea unei vieți sănătoase și promovarea bunăstării tuturor la orice vârstă.” De asemenea, pe site-ul ONU se recomandă, în vederea obținerii „stării de bine”, practicarea la scară largă și includerea tehnicilor de mindfulness în legislațiile tuturor statelor[4].

Motivul pentru care OMS recomandă deschis practicile yoga bazate pe mindfulness ar fi faptul că acestea „sporesc conștientizarea conexiunii minte-corp.”[5]Tot de pe site-ul OMS aflăm că „yoga este o modalitate accesibilă pentru mulți oameni, inclusiv pentru copii, prin care aceștia pot obține o stare bună de sănătate”. De asemenea, suntem informați că încă din 2021 Organizația Mondială a Sănătății a lansat aplicația mYoga, „o modalitate ușoară de inițiere în practicile yoga”.

Un exemplu de punere în practică a agendei globaliste îl reprezintă „Săptămâna Sănătății Emoționale”, eveniment național organizat de Profesori Fericiți pentru România, în parteneriat cu Asociația SuperTeach, dedicat „profesorilor și elevilor care doresc să aducă starea de bine în sala de clasă”[6].La ediția de anul trecut a evenimentului, desfășurat în perioada 23 – 27 mai 2022, una din zile a fost intitulată Ziua Mindfulness – „Suntem mindful!” (…) – integral pe ActiveNews.


[1] https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/mistic/thich-nhat-hanh-parintele-mindfulness-a-murit-la-95-de-ani-inmormantarea-lui-va-dura-5-zile–217520900.html

[2] https://www.superteach.ro/povesti-super-eroi/gala-superteach-2022-children-first-de-ziua-lor-copiii-si-au-premiat-profesorii-cu-mentalitate-deschisa-cei-care-i-au-invatat-sa-iubeasca-scoala/

[3] https://www.mae.ro/node/35919

[4] https://www.un.org/en/academic-impact/unlocking-your-emotions-achieve-sdgs-mindfulness-meditation-government

[5]https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/how-a-british-long-jumper-embraced-yoga-and-never-looked-back

[6]http://www.romaniapozitiva.ro/sanatate/saptamana-sanatatii-emotionale-editia-mai-2022/


MAGAZIN CRITIC – Nihil Sine Deo / Știri ALESE cu GRIJĂ de suflet

Lasă un răspuns