Bătălia culturală
Joi, 16, am participat la prezentarea NEOS în La Rioja. Este o asociație care, condusă de Jaime Mayor Oreja și María San Gil, intenționează să lupte în apărarea valorilor umanismului creștin.
Și este un fapt că astăzi există două păreri predominante: cei care neagă sau renunță la Dumnezeu, pe de o parte, și credincioșii care apără valorile umanismului creștin, pe de alta. Prin urmare, în jurul rolului lui Dumnezeu și al conceptelor de adevăr și libertate se poartă marea bătălie ideologică a timpului nostru.
Odată cu trecerea timpului, teoriile relativiste și pozitiviste, oarecum trecute sub discreție după al Doilea Război Mondial, au devenit din nou populare. Dacă Dumnezeu nu există, drepturile noastre fundamentale găsesc ca singura lor bază Statul, adică Guvernul zilei, și nu există Adevăr obiectiv pe care omul să-l caute. Relativismul încearcă să creeze un nou tip de cetățean, căutând să elibereze omul de legăturile sale cele mai profunde, inclusiv de cele legate de natura umană însăși. Este vorba despre realizarea unei libertăți fără constrângeri.
Un cunoscut relativist, José Luis Rodríguez Zapatero (fost prim ministru socialist al Spaniei – n.n.), a spus: „Ideea existenței unei legi naturale deasupra legilor pe care oamenii le dau ei înșiși este o relicvă ideologică în fața realității sociale și a evoluției ei. E o idee respectabilă, dar rămâne un vestigiu al trecutului”. Adică, în concepția sa relativistă, întrucât Dumnezeu nu există, stânga progresistă, urmată în prezent de aproape toate partidele politice cu reprezentare parlamentară, după căderea Zidului Berlinului, a căutat noi referenți ideologici și a crezut că-i găsește în ceea ce progresiștii numesc acum noile drepturi ale omului, în special în ideologia de gen.
Pe de altă parte, concepția creștină este numită și jusnaturalista, pentru că apără Legea și Dreptul Natural: „Legea naturală exprimă simțul moral originar care îi permite omului să discearnă prin rațiune ce este bine și rău, adevărul și minciuna”. (Catehismul Bisericii Catolice nr. 1954).
Primul principiu etic pe care îl găsim este că trebuie să facem binele și să evităm răul. De aceea există o problemă: noile lor drepturi ale omului sunt în contradicție cu adevăratele drepturi ale omului, cu articolele Declarației Universale. Nu ne surprinde faptul că în îndemnul apostolic Sacramentum Caritatis Papa Benedict al XVI-lea spune: „Evident că acest lucru este valabil pentru toți cei botezați, dar este de o importanță deosebită pentru cei care, din cauza poziției lor sociale sau politice, trebuie să ia decizii cu privire la valori fundamentale, precum respectul și apărarea vieții umane, de la concepție până la sfârșitul ei firesc, familia întemeiată pe căsătoria dintre un bărbat și o femeie, libertatea de a educa copiii și promovarea binelui comun sub toate formele sale. Aceste valori nu sunt negociabile” (Nr. 83). Adică punctele fundamentale de discrepanță sunt viața, familia, educația copiilor și binele comun.
Ideologia de gen are un mare avantaj: resursele sale economice nelimitate, provenite dinspre marile corporații și state. Dar are mari dezavantaje: îi lipsesc bunul simț și principiile morale. Dezacordul ei cu știința este total și scufundă chiar și ceea ce pretinde că apără. Când am aflat despre ce este vorba, nu m-am putut abține să nu mă gândesc la absurdul că prin propria mea voință aș putea fi femeie și, mai ales, că reprezintă sfârșitul sportului feminin, așa cum și-au dat seama deja federațiile internaționale de înot și rugby, pe care presupun că le vor urma și celelalte. (…) – integral pe Alternativa de bun simţ.
- MAGAZIN CRITIC se confruntă cu cenzura pe rețelele de socializare și pe internet. Intrați zilnic direct pe site pentru a vă informa, abonați-vă și contactați-ne: aici.
Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un Like și să distribuiți pagina de Facebook.
Pentru o presă independentă, ne puteți sprijini cu o donație. Mulțumim!
MAGAZIN CRITIC – ziar de orientare conservatoare. Contează pe ȘTIRI ce contează