Efectele reclamelor sunt de durată asupra minții umane!

  „Chiar dacă reclamele au un caracter efemer, o viaţă scurtă, efectele lor sunt de durată şi cumulative: urmele lăsate de ele fuzioneză ulterior pentru a forma un corpus de mesaje despre cultura care le-a produs. Aceste mesaje pot funcţiona atât pentru a reflecta, cât şi pentru a construi valori culturale: ele pot reflecta valorile grupului puternice din societate care au produs textele, dar reflexia în sine poate să se «cimenteze» până într-acolo încât să devină normal pentru toţi. Premisa acestei cărţi o constituie faptul că reclamele reprezintă forme de discurs care contribuie semnificativ la modul în acre ne construim identitatea. În acelaşi timp pentru ca reclamele să funcţioneze, ele trebuie să folosescă resursele commune ale limbajului în moduri în care ne pot influenţa deciziile şi pot avea o semnificaţie aparte pentru noi. Cele două aspecte ale analizei sunt inextricabile – studiul mesajului ar trebui să nu neglijeze câtuşi de puţin modul în care este transmis.”[1]

[1] Angela Goddard, Limbajul publicităţii, Trad. Bianca Pop şi Albert Borbely, Ed. Polirom 2002, p.13

______________________________________________________________________________________________________

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook

Lasă un răspuns