Învățământul online – Challenge 2021
![](https://magazincritic.ro/wp-content/uploads/2018/03/Euro-Informatica34.jpg)
De-a lungul timpului învățarea traditională a fost singura metodă de învățare cunoscută și utilizată în școală. Cine s-ar fi gândit la problema care, se pare, aduce spaima în instituțiile de învățământ? Mai bine de 70% dintre cadrele didactice din România răspund la întrebarea „Ce te sperie la predarea online?”, „Evaluarea”, fiind considerată, zic eu, „Challenge 2021”.
![](https://www.magazincritic.ro/wp-content/uploads/2021/10/c23225d6-b40e-4e39-8384-a8a8624781e2-1-538x1000.jpg)
Noi, cei care ne aflăm în ipostaza de profesor, elev sau student, fie că am dorit, fie că nu, fie că ne-a plăcut, fie că nu, am fost nevoiți să „experimentăm” și această învățare online. A avut un efect pozitiv aspura noastră? Ne va afecta pe viitor? Fiecare dintre noi ar răspunde diferit la această întrebare.
În ceea ce privește predarea online, consider că a fost o modalitate nouă de muncă pentru fiecare dintre noi, poate chiar necesară, raportându-ne la era tehnologiei în care trăim. Mulți ne-am trezit ca într-un teritoriu nou, fără hartă în mână, gândindu-ne pe unde să o luăm. Care a fost singura modalitate de a supraviețui? Adaptarea. Ne-am adapatat rând pe rând, ne-am învățat unii pe alții, noi pe elevi, elevii pe noi. Am conlucrat ca într-o familie, ceea ce și suntem de fapt. Unii au agreat învățarea și evaluarea online, aici mă refer în mare măsură la studenți, deoarece a fost o oportunitate pentru cei care aveau unul sau mai multe joburi să participe la cursuri, chiar dacă a fost doar o participare audio, iar alții, referindu-mă la elevii din ciclul gimnazial și liceal, ar fi preferat să participe fizic la procesul de învățare, deoarece știm cu toții că anii petrecuți în școală sunt cei mai frumoși, dar și cei mai folositori în tot ceea ce înseamnă formarea unui individ, dar și crearea relațiilor umane. Realizând o comparație între cele două tipuri de metode, învățarea online nu ar putea înlocui pe deplin învățarea tradițională, cea „face to face”, existând în ambele parți pozitive, dar și negative, însă, cu toții știm că un elev bun poate excela în ambele cazuri, doar dacă există dorință.
Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un like și să distribuiți pagina de Facebook