Marinela Strîmbulescu: Târgu Jiul, fără cultură și turism de brand

Cum Târgu Jiul se pregătește din patru în patru ani să devină un oraș cultural, racordat la valorile europene și turismul de brand, ați ghicit, doar în campaniile electorale, e momentul să-i întrebăm pe cei care se pricep la toate în orașul ăsta, de ce Târgu Jiul nu poate fi o destinație culturală serioasă?
Știu, veți spune că lipsește o strategie culturală a orașului, că nu are cine să o pună pe hârtie, că lipsește vocația în detrimentul culturii, dar în favoarea sinecurilor, multe, lipsite de anvergură, cultură și educație.
Ceea ce se întâmplă astăzi la Târgu Jiu este fructul celui mai pur dezinteres manifestat vreodată vizavi de valorile culturale şi spirituale ale unui oraș în care, grădina cu vietăți de piatră a lui Brâncuși a prins viață.
Dincolo de aceste orizonturi în care calitatea umană nu este mai presus de interes, cultura a ajuns să fie tolerată și negociată second-hand, un fel de-a cincea roată, apoi vândută în ziare și pe siteuri de pricepuții în de toate, dar vai, cu patalamaua salivei imprimată pe amprente sau, când interesul unora și dezinteresul altora nu pune pe tapet niciun fel de calitate sau, din contră, niciun fel de defect. Dezinteresul nu poate fi asimilat cu un defect, pentru că el se identifică în mod cert cu natura celor incapabili de noimă, amplificând rezonanțele absurdului în care își clătesc propriile interese. Târgu Jiul are nevoie de viziune strategică și coerență pentru sectorul cultural, dar mai ales de oameni, creatori și consumatori deopotrivă, care să atragă idei și fapte. Cultura și turismul de brand sunt plămânii unui oraș care respiră liber!
Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un like și să distribuiți pagina de Facebook