Calea spre orizonturi europene la Liceul Tehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea

Liceul Tehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea

Munca de 10 ani în derularea proiectelor europene a fost recompensată pentru Liceul Tehnologic „Horia Vintilă” Segarcea, prin obținerea Certificatului „Şcoală Europeană – 2022”.

Liceul Tehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea face parte din cele nouă unități școlare, din județul Dolj (singura din afara municipiului Craiova) care s-au înscris în Competiția Națională ,,Școală Europeană” și s-a clasat pe locul I la nivel județean și pe locul al XII-lea la nivel național.

Competenţa, performanţa şi profesionalismul sunt reperele esenţiale care au contribuit la o imagine de ansamblu asupra realizărilor şi potenţialului acestui liceu care, prin întregul profil educaţional, oferă garanţia reuşitei elevilor.

Liceul Tehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea

Unul dintre proiectele europene pe care Liceul Tehnologic Horia Vintilă Segarcea le are în implementare este ,,Practică profesională europeană pentru o carieră de succes”, nr. 2020-1-RO01-KA102-079053.

Obiectivele proiectului sunt:

1.dezvoltarea competențelor profesionale de specialitate pentru 21 de elevi, de la învățământul liceal, zi, profilul tehnic, filiera tehnologică, specializarea tehnician mecanic pentru întreținere și reparații, prin experiența de muncă în altă țară, pentru creșterea rezultatelor școlare și adaptabilității lor la un mediu european, socio-economic dinamic, pe perioada a 12 luni de proiect

2.dezvoltarea abilitatilor practice ale celor 21 de elevi, pentru întreținere și reparații, prin folosirea unor tehnologii de ultimă generaţie din domeniul lor de activitate, pentru integrare cu ușurință pe piața muncii europene

3.dezvoltarea competențelor cheie ale celor 21 de elevi, prin promovarea practicilor incluzive, în scopul sporirii încrederii în reușita profesională(pregătirii pt viața profesională, activă)

4.dezvoltarea unui parteneriat durabil, în scopul creşterii atractivităţii şi calităţii EFP şi realizarii unui spaţiu european comun de cooperare în domeniul EFP

În timpul mobilitatii, pe parcursul a 90 de ore,  a fost vizată spre a fi dobandită   unitatea de rezultate ale învățării  nr. 11 din  SPP –  Anexa 4 la OMENCS nr.4121/2016: MONTAREA SISTEMELOR MECANICE PENTRU TRANSMITEREA ŞI TRANSFORMAREA MIŞCĂRII:

– Transmisii prin curele şi cabluri;

-Identificarea elementelor componente ale transmisiilor prin curele şi cabluri;

-Executarea operaţiilor de montare şi demontare a transmisiilor prin curele şi cabluri;

-Verificarea transmisiei prin curele şi cabluri;

-Aplicarea normelor legale referitoare la SSM, PSI și protecția mediului specifice

-Utilizarea corectă a vocabularului comun şi a celui de specialitate;

În plus, stagiarii dețin abilități cognitive dezvoltate, spirit antreprenorial dezvoltat, competențe lingvistice crescute, abilități socio-emoționale şi civice dezvoltate care sprijină  incluziunea școlară a şi asigură o bună inserție socială.

Dintre activitățile de diseminare desfășurate menționăm:

-Workshopul ,,Competentele tehnicianului mecanic”(INFODAYS ERASMUS+)

-Dezbaterea ,,Formare transnationala a elevilor din medii defavorizate” (European vocational skills week)

-Lecția deschisă în catedra tehnică ,,Stagiul european de practică”

-Masa rotundă ,,Profil pofesional european prin Erasmus+”

-Atelierul de lucru ,,Toți suntem egali”

-Afișare postere la sediul școlii și Primăriei Segarcea

Liceul Tehnologic Horia Vintilă Segarcea deține din anul 2021 acreditare în domeniul EFP, care îi oferă oportunitatea de a depune candidaturi în maniera simplificată, până în 2027.

În cadrul acreditării, proiectele vor fi adresate următoarelor tipuri de GT:

– în anii II, V de proiect, patru cadre didactice de discipline tehnice cu competențe profesionale și personale limitate, rasfrânte în calitatea precară a actului de predare-învățare-evaluare și numărul crescut al elevilor care nu reușesc să dețină un certificat de calificare profesională

-anii I, III, V de proiect, 63 de elevi de la învățământ liceal, zi, filiera tehnologică, profil tehnic, specializările tehnician mecanic pentru întreținere și reparații și tehnician mecatronist, nivel 4, clasa X , 16-18 ani

-anii II si IV, 42 de elevi de la învățământ profesional, 16-17 ani, clasa a X-a, domeniul mecanic, calificarea mecanic agricol, nivel 3

Primul  proiect cu numărul de referință 2021-1-RO01-KA121-VET-000004959 are ca obiective:

– creşterea competenţelor generale și specifice ale elevilor, în domeniul de pregătire, pentru îmbunătățirea nivelului de calificare și compatibilizarea cu cel european, respectandu-se principiile incluziunii și diversității.

-perfectionarea profesională și personală a cadrele didactice pentru realizarea transferului de bune practici în sistemul TVET, pt creșterea calității demersului didactic, cu efecte directe în RI ale elevilor la examene

– consolidarea administrării şi managementului relaţiilor internaţionale, in scopul pledării pentru calitate în EFP, recunoaşterea RI ale stagiarilor VET şi competitivitatea acestora pe piaţa europeană a muncii.

Perioada mobilității a fost cuprinsă între 01.05.2022-14.05.2022, iar mobilitatea s-a desfașurat in orașul Paphos, în Cipru.

Dintre rezultatele obținute, amintim:

Unitatea  de  rezultate  ale  învățării: realizarea asamblărilor mecanice

Competențe specifice:

•Stabilirea procesului tehnologic de asamblare

•Identificarea datelelor inițiale ale procesului de asamblare

•Stabilirea metodelor de asamblare

•Asigurarea condițiilor materiale necesare asamblării

•Identificarea tipurilor de asamblări nedemontabile, utilizate la realizarea unor produse specifice calificării

•Executarea operațiilor de asamblare nedemontabilă a parților componente ale unor produse specifice calificării

•Realizarea produselor specifice prin asamblări nedemontabile

•Identificarea tipurilor de asamblări demontabile, utilizate la realizarea unor produse specifice calificării

•Executarea operațiilor de asamblare demontabilă a parților componente ale unor produse specifice

•Efectuarea lucrărilor de asamblare demontabilă

•Aplicarea procedurilor de calitate pentru lucrările executate

Prin implicarea elevilor școlii în proiecte Erasmus+, aceștia au avea oportunitatea de a înțelege educația ca un bun public, un bun global comun, un drept fundamental al omului și o bază pentru garantarea realizării tuturor celorlalte drepturi.

Sâmcea Nicoleta-Cristina


  • MAGAZIN CRITIC se confruntă cu cenzura pe rețelele de socializare și pe internet. Intrați zilnic direct pe site pentru a vă informa, abonați-vă și contactați-ne: aici.

Dacă apreciați munca noastră, vă invităm să dați un Like și să distribuiți pagina de Facebook.


MAGAZIN CRITIC – ziar de orientare conservatoareContează pe ȘTIRI ce contează

Lasă un răspuns