Noua „Metodologie a educației” sau directivă de partid?

  Încă o dată mediocritatea mass-mediei centrale își spune cuvântul, iar când zic asta, mă refer la presa ce reprezintă atât interesele puterii cât și cele de grup. În urmă cu câteva zile, “alesul partidului” desemnat să reprezinte învățământul în România, vorbea despre noua propunere a selectării personalului didactic titular astfel: „Să fie înţeles de toată lumea. Dacă se eliberează un post la un liceu, acel post poate fi ocupat în prima fază prin concurs. Orice profesor sau absolvent din sistem se prezintă la concurs, cel cu cea mai mare notă ia postul. Dacă nu se ocupă se poate veni la etapa de transfer„, a declarat Liviu Pop în cadrul unei dezbateri organizate la Oradea. „Până în 15 noiembrie, tot ce înseamnă mişcare de personal în sistemul de învăţământ trebuie reglementat pentru anul viitor. Avem un număr nepermis de mare de profesori necalificaţi în sistem. Și asta nu este bine. Obiectivul nostru este acela de a avea cât mai puţini necalificaţi, chiar deloc, în următorii trei ani, să dispară noţiunea de necalificat”, a adăugat ministrul.

Fiecare jurnalist în funcție de gradul lui de cunoaștere a sistemului, de interesele trust-ului pe care îl reprezintă a interpretat în felul său articolul. Cei mai mulți dintre ei s-au reținut de la orice tip de interpretare. Eu, ca “pălmaș” al acestui sistem “ticăloșit” cu politruci parveniți și neprofesioniști, dau o interpretare deloc acceptată de “lipitorii de afișe”. Fără îndoială că cei mai mulți din profesori cu experiență și fără apartenență politică îmi dau perfectă dreptate. De aici și obligația mea morală „să reprezint interesele” celor înjosiți de o legea 1/2011, articol 253. Despre neconstituționalitatea legii scriam pe data de 5 mai 2017: aici. 

S-a creat un precedent, mai nou acum, un conflict de interese între profesorii titularizați la nivel național și cei titularizați prin această lege. Cu alte cuvinte, „noii titulari” trebuie să domine „fosilele educației” din perioada de tranziție a învățământului românesc. Prin urmare, se încearcă politizarea integrală a învățământului de stat printr-o lege foarte controversată, iar acum printr-o metodologie pe măsura directivelor de partid.


 Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook

Lasă un răspuns