De profundis (Partea XXIX) / De profundis (Part XXIX) (RO/EN)
Muzeul Naţional Brukenthal, Sibiu / magazincritic.ro
(Romanian Translation)
… Nu, pentru că îi vor pe ei proști ca să îi conducă și să le fie sclavi … iar ei să pozeze în binefăcătorii lor … M-am întors mereu la origini, pentru a vedea dacă eu sunt liber în această viață sau dacă mă îndrept spre libertate, și de fiecare dată am constat, că de fapt m-am afundat și mai mult în sclavie … La polul opus se afla mereu crucea celor săraci, crucea celor prigoniți de războaie, refugiați din calea războaielor … ale celor dezamăgiți și căzuți în dezamăgire și depresie de care societatea vrea oricînd să se descotorosească cu cea mai mare plăcere … Paradoxul libertății după care toți alergăm toată viața stă tocmai în acești oameni … iar crucea creștină este plină de ei … Dacă ești mai bogat decât altul, cu ce oare ești mai presus, dacă ești mai deștept decât altul la ce folos, dacă ești mai frumos fizic decât altul la ce te ajută …
De profundis: Vor să le ia totul pornind de la ceea ce îi hrănește și îi menține în viață, adică pâinea cea de toate zilele, pentru a-i subjuga apoi distrugându-le istoria, entitatea culturală, limba și tradițiile pentru a-i integra în noua ierarhie universală … Stăpâni sunt doar cei ce au puterea tehnologică, iar sclavi cei care slujesc mecanic această putere, fără să priceapă și să înțeleagă vreodată ceea ce îi înrobește … Sclavia se va rezuma mereu la informație, pentru că informația este cea care asigură puterea … Informația nu înseamnă inteligență, nu înseamnă cultură, nu înseamnă valoare, este doar suma unor date adunate pentru a forma puterea și atât … Iar puterea înseamnă sclavie intelectuală, spirituală și materială … de aceea tot ce înseamnă suma totală a acestei puteri nu face nimic decât să înrobească și mai mult …
Individul: Globalizarea și democrația sunt două cuvinte periculoase dacă sunt folosite politic … Globalizarea se angajează să le aducă tuturor popoarelor înfrățirea prin formarea de uniuni sau federații mondiale, dar nu vor o egalitate politică și economică a popoarelor, ci vor să le înglobeze pentru a le conduce, iar democrația este o idee frântă fără temei prin care cetățenilor li se inoculează fără temei libertatea … Demos și cratos sunt două cuvinte grecești care traduse înseamnă puterea poporului … Nici grecii nu au reușit politic să implementeze vreodată semnificația acestor două cuvinte … Nu există comunitate care să simuleze vreodată egalitatea cetățenilor săi, pentru că există diferențe economice, intelectuale, sociale, culturale, etnice, religioase … iar cetațenii unei comunități nu vor putea fi niciodată egali … Și până la urmă cine dorește egalitatea tuturor, o vrea numai în numele puterii și globarizării, pentru a îi conduce …
De profundis: Cel mai de preț lucru pentru oameni este libertatea … libertatea intelectuală, materială sau spirituală … Dar libertatea nu ți-o garantează nimeni … singura libertate supremă permisă este aceea în care nu mai ai conștiință și nu mai poți gândi … dar o astfel de viață este echivalentă primatelor si morții … Pe cruce s-a instaurat doar începutul libertății … acela că moartea nu înseamnă doar sfârșitul vieții … ci și speranța într-o lume mai bună, chiar dacă după moarte nu există nimic … Crucea celui de pe ea, era doar o jertfă în care oamenii își sacrificau viața protestând în acest fel împotriva inegalitaților sociale, materiale, economice, intelectuale, spirituale, protestând chiar împotriva vieții, pentru că nu vom ști prea curând de unde ne vine viața, încotro se îndreptă viața, și mai ales care este scopul ei în acest univers …
Individul: Pe săraci nimeni nu îi vrea în societate … pe handicapați și pe cerșetori nimeni nu îi vrea în societate … pe cei prigoniți de războaie și pe refugiați nimeni nu îi vrea în societate … Îi vor doar dacă se pozează în binefăcătorii lor pentru a se lăuda societății ce modele sfinte sunt … Se prefac doar că îi ajută, dar de integrat niciodată nu îi vor integra … iar dacă se integrează, se integrează doar cei mai vicleni dintre ei … Puterile economice și militare ale lumii vor doar sa destabilizeze națiunile mici pentru ca mai apoi să le conducă, să le stăpânească și să le apere de așa zișii dictatori și teroriști, și mai ales de cei care îndrăznesc să se ridice la nivelul lor viclean de putere tehnologică, intelectuală care îi transformă pe cei slabi în sclavi pe vecie …
De profundis: Imperii în această lume sau în acest univers vor fi grămadă, multe și proaste, globalizarea prostiei și sclaviei … Nu contează în această viață să faci, dacă nu faci ce trebuie, e în zadar ce faci, dacă nu faci la momentul potrivit ce trebuie să faci, e la fel de degeaba ceea ce faci … Pe cruce s-a sacrificat un principiu, nu un imperiu lumesc sau universal, și a înviat o speranță … Care e acea speranță? … asta doar fiecare o poate ști în mod individual de unde vine și încotro se îndreaptă … pentru că acea cruce nu este decât o luptă pentru libertate, este lupta principiului de a iubi pe aproapele tău ca pe tine însuți, principiu pe care fiecare îl poartă pe crucea lui cea mică mai mult sau mai puțin … este lupta chiar împotriva vieții, pentru că nu știm rostul acestei vieți față de noi în primul rând … nu știm de ce-a fost dată și nu știm de ce ne este luată … sau mai devreme sau mai târziu noi sau urmașii noștrii vom plăti prețul mușcăturii din mărul interzis …
Individul: Am văzut oameni săraci, oameni pierduți, oameni care au pierdut orice speranță, oameni pentru care o groapă le este cea mai apropiată libertate … Cine sunt cei care i-au îngropat pe acești oameni zi de zi, an de an? … cine sunt acești oameni care pentru binele și fericirea lor, omoară binele și fericirea altora? … Noi toți, unul câte unul, fiecare contra fiecare … Oamenii vor crea și vor zidi mereu … și la fel cum au zidit și creat, vor și distruge în numele mândriei și libertății egoiste și individuale … Fiecare cu dumnezeul său, cu imperiul și cu sclavii săi …
De profundis: Crucea nu înseamnă înființarea Bisericii și nici nu este începutul ei … Biserica este doar o formalitate care repetă mecanic jertfa unui om care a gândit și care a trăit precum a gândit, reușind să devină un model pentru ceilalți … iar dacă jertfa sa a reușit să strabată veacurile, înseamnă că ea fost cladită pe un principiu bine gândit … iar în jertfa și crucea sa s-au regăsit și ceilalți de-a lungul timpului … Jertfa a fost mai mult decât o luptă pentru libertatea omului, o luptă a omului cu viața sa însăși, cu plăcerile ei, cu capcanele ei … o luptă cu însăși principiul de bază al creștinismului: iubirea … singurul care ar putea la un moment să îl ducă pe om la libertate …
Individul: Niciodată să nu dai perle porcilor, pentru că le vor considera grăunțe și le vor înghiți … pentru ei neavând nicio valoare … Așa este și crucea pentru cei care se limitează doar la această viața, doar la plăcerile ei și la voința de putere … Așa este crucea și pentru imperii, corporații, federații … pentru ei nu contează decât manipularea pentru a stăpâni și a conduce orbește pe cei prinși în sistem …
De profundis: Gloatele acestor imperii tehnocratice, sau cum vrei să le numești, se vor mulțumi mereu cu resturile pe care cei de sus le vor arunca claselor de mijloc și de jos … Important în viață nu este să faci mult și prost, important este să faci puțin și bun care apoi să înglobeze în numele principiului … Voința de putere constă tocmai în aceste lucruri esențiale care reușesc să înglobeaze masele, să le supună și să le transforme în sclavi ai sistemului …
Individul: Eternitatea științelor umaniste dă direct în moarte, neant. Din acest umanism nu trebuie să culegi decât lacrimile și suferința. Dar pe de cealaltă parte, științele exacte riscă totul: dacă nu există nimic în final, tocmai acest nimic ne dă voie să facem ce vrem din viața aceasta, din trupurile noastre, din întreg universul. Să facem deci tot ceea ce încearcă să se ridice deasupra neantului. Eternitatea biologică intelectuală a omului este primul pas făcut împotriva morții, împotriva neantului. Prin urmare sunt etern, sunt deci o dovadă a faptului că nu mai dispar, nu mă mai pierd în neant după moarte. Deci am răpus moartea, însă neantul rămâne. El rămâne atâta timp cât nu putem explica cauza sa ultimă. Și acest lucru este imposibil. Pentru că întotdeauna pentru totdeauna orice cauză invocă o altă cauză. Este cea mai crudă lege a rațiunii și logicii. Nimic nu rămâne fără o cauză. Cauza lacrimilor este însăși viața noastră și mai ales a faptului că totul trece în viața noastră, singura amintire care ne rămâne în urmă este suferința.
De profundis: Cu ce te-ar ajuta eternitatea biologică, sau cum vrei să îi spui? … cu ce te-ar ajuta să ajungi să fii dumnezeu peste ceilalți? … meriți tu acest lucru, merită oare dumnezeu să fie dumnezeu peste oameni? … cine este dumnezeu? … nu cred că acest dumnezeu este același cu cel în numele căruia s-a făcut jertfa … pe cruce vorbim de libertate prin iubire și înțelegere chiar împotriva acestui dumnezeu … viața este aceeași cu dumnezeu, venind din aceeași sursă, din care izvorăsc atât binele, cât și răul … pe cruce nu a fost decât o mică răbufnire împotriva mersului acestei vieți … un semn că viața pe care o trăim nu este decât o capcană, în care bineînțeles, neputincioși cum suntem, ne place așa cum este și în final primim exact ceea ce am ales conform liberului arbitru din timpul vieții … Crucea nu a fost decât un semn că există speranță, că putem să luptăm cu viața, să o îmbunătățim … dar niciodată nu vom ști de unde vine și unde se duce … așa cum și noi nu știm ai cui suntem în acest univers infinit al nimănui … Binele și răul devin la un moment dat un mic hotar, în care cei puternici și slabi își exercită dreptul pentru puterea asupra plăcerilor acestei lumi … Și cum cei puternici, sunt întotdeauna cei însetați de informație, de stăpânirea avidă a informației pentru a globaliza, a stăpâni, subjuga prin toate mijloacele bune sau rele, ei decid la un moment dat ce e bine și ce e rău pentru întreg sistemul …
Individul: Doar că împărății și imperii au tot fost în această lume, și tot vor mai fi în acest univers, fiecare încercând să își aroge dreptul de putere asupra celor pe care îi înglobează în marele sistem … dar niciodată asupra crucii și simbolului jertfei de pe ea … pentru că acest simbol este chiar această luptă împotriva acestei vieți, iar viața înseamnă chiar aceste imperii sau împărății lumești sau universale …
De profundis: Dacă omul, luat ca ființa cea mai rațională, nu-și găsește un scop în sânul acestei vieți, un scop suprem, înalt, nobil, un scop în stilul creștin unde fiecare ființă are un destin care se întoarce în sânurile creatorului, el atunci nu mai merită să trăiască, iar dacă trăiește știe că nu va fi decât paiață, păpușa jucată în culise de sforile hazardului, ale unui destin nemilos și orb care știe de la început ce drum are fiecare și că în final fiecăruia îi este predestinată marea dispersie și dezagregare în nonvaloare, afinalism, nonsens … Aceasta este întrebarea fundamentală și în sânul unei societăți, al unui stat, firmă, al oricarei comunități care este formată din ființe raționale. Spre ce se îndreaptă acel stat sau acea comunitate, care este scopul ei și, în principal, al celor care conduc destinele acelei comunități? … Dintotdeauna destinul oricărui om a fost să depășească viața și misterul ei, să depășească universul, să-l exploreze și să pătrundă dincolo de adâncimile lui. Acest scop și această filosofie ar trebui să fie al unui stat întreg sau al unei comunități întregi, mai ales acolo unde individul nu poate de unul singur. Dar atâta timp, cât filosofia Statului sau a unei comunități, în majoritatea ei, este voința și dorința de putere și plăcere, parvenirea în sânurile statului prin orice mijloace, corupția și ura, dezbinarea și individualismul devin scopuri centrale pe care fiecare individ le urmează și le practică pentru a-și impune și satisface nevoile oarbe și mecanice ale biologicului său.
Individul: Am încercat să-mi fac cuib în mijlocul banilor, și al lumii înalte … dar imediat ce am coborât acolo jos între cei săraci, între cei distruși de sistem și de mersul firesc al lumii, m-am prins în frunzișul lacrimilor disperate … Am privit în adâncul acestor lacrimi și am văzut în adâncul conștiinței lor o mustrare nevinovată față de felul în care și-au trăit viața … chiar dacă ei erau neputincioși, pentru că trupul refuza să îi mai ajute, înțelegeam că nu erau ei de vină, ci sistemul și ordinea lumii care i-a refuzat permanent și nu a avut niciodată grijă de ei … Dar noi, cei de sus, trebuie să continuăm să dormim, pentru că dacă ne vom trezi vom ajunge și noi acolo jos … iar pentru noi nu mai este cale de întoarcere … Libertatea nu este decât o iluzie, la care ar fi bine pentru liniștea conștiinței noastre să nu mai reflectăm vreodată … Mi-e teamă de tine, Viață, și de indiferența ta față de mine, mi-e teamă de amăgirile tale, de ascunzișurile tale, de jocul tău mereu dublu, mi-e teamă că te-ai jucat în mine cu mine, fără să reușesc să mă dedublez de tine, să fiu eu însumi, mi-e frică de viitorul tău, de tot ceea ce nu este și nu vrei să arăți, de surprizele tale, de anii tăi nesfârșiți, de ciclurile tale neobositoare și infinite, mi-e frică, Viață, de faptul că exist, mi-e frică să nu fie totul o farsă, deși știu că e, mi-e frică de teatrul tău, de actorii tăi, mi-e frică că trăiesc, dar și mai mult că trăiești tu în mine, că mă joci ca pe un zar, și mă calci în picioare ca pe o zdreanță, te folosești de mine, iar după ce te-ai folosit mă arunci ca pe un gunoi pe tomberoanele nenatului. Mi-e frică de tine și nu știu dacă să mai cred sau nu în tine. Mi-e frică, pentru că tu ești singurul lucru care mă împiedică să mă cunosc și găsesc pe mine însumi, și tot tu ești singurul lucru prin care mă pot afla pe mine însumi.

(English Translation)
… No, because it would stupid to them and lead them to be slaves … and they pose in their benefactors … I always came back to origins, to see if I’m free this life or if I go towards freedom, and every time we realized that actually I delved further into slavery … at the opposite end is always the poor cross, the cross of those afflicted by wars, refugees from the … wars of the fallen disappointed and disappointment and depression that always wants to get rid society with the greatest pleasure … the paradox of freedom that every run whole life lies precisely in these people … and the Christian cross is full they … If you’re richer than another, Why are above if you’re smarter than the other what is the use if you are physically more beautiful than the other that helps …
De Profundis: They want to take everything from what feeds them and keeps them alive, that bread every day, to subjugate then destroying their history, the entity cultural, language and traditions in order to integrate the new hierarchy Universal … Masters are only those who have technological strength and mechanical slaves who serve this power without ever consider, and understand what he enslaves … Slavery will always summarize the information, because the information is that which ensures information is not power … intelligence, there is culture, does not mean value, it is only the amount of data collected to form both power and power means slavery … and intellectual, spiritual and material … so all that means sum the total of this power does nothing but enslave and more … Individual: Globalization and democracy are two words that are used politically dangerous … Globalization is committed to bring all peoples twinning by forming a union or federation world, but do not want a political and economic equality of peoples, but they want to incorporate to to lead them, and democracy is broken baseless idea that citizens are being indoctrinated groundless freedom … Demos and pans are two Greek words translated means power to the people … no Greeks were unable ever to implement political significance of these two words … no community ever to simulate the equality of its citizens, because there are differences in economic, intellectual, social, cultural, ethnic, religious community … and people will not ever be equal … and to end who wants equality for all, wants only power and globarizării name to lead them …
De Profundis: The most precious thing for people is freedom … freedom of intellectual, material or spiritual … But freedom is not a guarantee you supreme freedom allowed only one … is where you have no conscience and no longer can you think … but such is life and death primate equivalent … On the cross to set up only the beginning of freedom … that death is not the end of life … but only hope for a better world, even if there is nothing after death on the Cross … it was just a sacrifice in which people sacrificed their lives protesting in this way against social inequality, material, economic, intellectual, spiritual, protesting against life just because we will not too soon to know where life comes, where straightened life, and especially what is its purpose in this universe …
Individual: The poor in society nobody wants them … the disabled beggars and nobody wants them in society … the persecuted and the refugees of wars nobody wants them in society … We will only if it poses in their benefactors to boast society which models are sacred … it just pretend that helps, but never built will integrate … and if integrates integrates only the most cunning of them … powers economic and military world will only destabilize the small nations that then lead them, to master and to defend the so-called dictators and terrorists, and especially for those who dare to stand up to their cunning technological power , intellectual transforms the weak slaves forever …
De Profundis: Empires in this world or the universe will be plenty, and many poor, globalization stupidity and slavery … It does not matter in this life to do, if you do the right thing, you do it for nothing, if you do the right time you have to do, nothing is as what you do … on the cross sacrificed a principle, not a worldly empire or universal, and resurrected hope … what is that hope? … That only each individual can know where it comes from and where it is going … because that tree is not only a struggle for freedom, the struggle of the principle of loving your neighbor as yourself, principle each wears it on his little cross more or less … the struggle even against life, we do not know the purpose of this life to us first … do not know what has been given and we do not know why it made … and sooner or later our new or descendants shall pay the price bite of the apple forbidden …
Individual: I saw poor people, lost people, people who have lost all hope, people who pit them is closest freedom … Who are those who have buried these people day after day, year after year? … Who are these people for their welfare and happiness, kills the good and happiness of others? … We all, one by one, each against each … People will always create and build … and just as built and created, will and destroy in the name of pride and selfish individual freedom … Each with his god, empire and his slaves …
De Profundis: Cross does not mean the establishment of the Church, nor is its beginning … The church is only a formality that mechanically repeats the sacrifice of a man who lived and thought and thought, managing to become a model for others … and if his sacrifice was able to cross the ages, it means that it was built on a principle well thought … and the sacrifice and his cross were found and others over time … the sacrifice was more than a fight for the freedom of man, a man struggling with life itself, with its pleasures, with its pitfalls … a fight with the very basic principle of Christianity: love … the only one who could at one time to bring human beings to freedom …
Individual: Never give pearls pigs, because they consider grains and will swallow … having no value for them … That is the cross for those who are limited to this life only pleasures and will to power … This is the cross and empires, corporations, federations … for its handling does not matter than to master and lead blindly on those caught in the system … De Profundis: Mobs these technocratic empires, or whatever you want to call them, always will be satisfied with the remains that we take the upper and lower middle classes … Important in life is not to do more stupid important is doing little good and then to incorporate the name of principle … will to power is precisely these essentials that fail to encompass the masses, submit them and turn them into slaves of the system … Individual: Eternity humanities gives directly in death, nothingness. This humanism must not only collect the tears and suffering. But on the other hand, risks everything sciences: if nothing is ultimately just that nothing allows us to do what we want in this life, in our bodies in the universe. So do everything trying to rise above nothingness. Intellectual human biological eternity is the first step against death, against nothingness. Therefore are eternal, they are therefore a proof that not disappear, I did not lose in nothingness after death. So I succumbed death, but the void remains. He remains as long as we can not explain its ultimate cause. And this is impossible. For any question that always forever raises another question. It is the most cruel law of reason and logic. Nothing remains without a cause. Tears because it is our own life and especially the fact that everything that goes into our lives, the only reminder that we left behind is suffering.
De Profundis: What would help biological eternity, or whatever you want to tell? … Whatever I have that would help you become a god over others? … You deserve this, they deserve to be god god over men? … Who is God? … I do not believe that God is the same one that the sacrifice made on the cross … speak of freedom through love and understanding against that life is the same god … god, coming from the same source from which spring both good and evil … the cross was only a small outburst against the course of this life … a sign that the life we live is only a trap, where of course, powerless as we are, we like and finally as we get exactly what we chose as free will during his lifetime … the cross was not only a sign that there is hope that we can fight with life to improve it … but we’ll never know where it comes from and where it goes … just as we do not know who you are in this infinite universe of anyone … Good and evil are at one time a small edge, where the strong and weak exercising their right to power over the pleasures of this world … how the mighty are always thirsty for information, the avid mastery of information to globalize, master, subdue by all means good or bad, at some point they decide what is good and what’s bad for the entire system…
Individual: Only kingdoms and empires have all been in this world, and everything will be in this universe, each trying to arrogate to itself the right to power over those they encompass the great system … but never sacrifice on the cross and symbol on it … because this symbol is even this fight against this life, and life means even those worldly kingdoms or empires or universal … De Profundis: If man, taken as being the most rational, can not find a purpose within that life, a supreme goal, tall, noble purpose in style Christian where every being has a destiny to return to the bosom of the Creator, he then no longer worth living, and if he lives knows that will only be zany, Dolly played behind the scenes of strings chance, of a destiny ruthless and blind who knows from the beginning what way has each and ultimately each is predestined great dispersion and disintegration in nonvaloare, afinalism, nonsense … This is the fundamental question and within a society, a state company, of any community which is made up of rational beings. They move to that state or the community, and what is its purpose, mainly those leading the destinies of that community? … Any man’s destiny was always to exceed life and its mystery, exceed universe to explore and penetrate the depths of beyond. This aim and this philosophy should be of a whole state or a whole community, especially where the individual can not by yourself. But as long as the philosophy of state or a community, in its majority, the will and the desire for power and pleasure, parvenirea in the bosom of the state by any means, corruption and hatred, division and individualism are central goals that each individual follows them and they practice to impose and meet the needs of blind and mechanical properties of its biology. Individual: I tried to make my nest in the middle of money, and the world’s highest … but as soon as I fell down there among the poor, between the system and destroyed the natural course of the world, I get tears in foliage desperate … I looked and saw the depth of these tears in the depths of their conscience innocent rebuke to the way in which they have lived my life … even if they were powerless, because the body refuses to stop helping them, concluding that they were not to blame, but the system and the world order which refused permanent and never had care of them … But those of us up, we must continue to sleep, because if we wake up and we’ll get down there … and for us there is no going back … Freedom is only an illusion, in which be good for our peace of conscience not to reflect ever … I fear for you life, and your indifference towards me, I’m afraid of deception your the recesses of your of your game always double, I’m afraid you played me with me without I could get duplicated you to myself, afraid of your future, everything is not and does not want to look, surprises your for your years of endless cycles of your fatigue and infinite, I -e fear life, that there is, I’m afraid it is not a joke, although I know it, I’m afraid your theater, your actors, afraid they live, and more that you live in me, that I play like a dice, and trample me like a rag, you’re using me, and after I throw you used as a garbage dumpsters Nenati. I’m scared of you and not know whether to believe you or not. I’m afraid, for you are the only thing that keeps me know me and find myself, and all you’re the only thing that I can find myself.
MARIUS M. IONESCU, 26 decembrie 2016
MAGAZIN CRITIC – Nihil Sine Deo / Știri ALESE cu GRIJĂ de suflet